Pełne funkcje: poprawki konstrukcyjne, rodzaj miecza, śruba, historia, reset, eksport PDF bez polskich znaków, standardowe typy jachtów, alerty dla poprawek. Wersja. 2.0 sierpień 2025.
Wybierz typ jachtu z listy lub pozostaw "Wybierz standard" do ręcznego wprowadzania danych
Wymagane - podaj nazwę jachtu, jeśli jacht jej nie posiada wpisz 'brak'.
L to długość konstrukcyjna kadłuba jachtu oznaczająca odległość między najbardziej do przodu i najbardziej do tyłu wysuniętymi punktami kadłuba jachtu z uwzględnieniem mocowania żagli i drzewc umiejscowionych w sposób właściwy łącznie ze stałym bukszprytem i wystrzałem. Do pomiaru nie wlicza się urządzenia sterowego, pantografu i ruchomego genakerbomu oraz koszy, o ile nie
służą do prowadzenia i mocowania takielunku. Do pomiaru L nie wlicza się listew odbojowych i kołnierzy, o ile ich grubość nie przekracza 5 cm. Kołnierze przedłużające linię wodną jachtu wlicza się do pomiaru bez względu na ich wymiar.
Masa jachtu w stanie regatowym bez załogi. Jest to masa jachtu w trakcie regat, mierzona w trymie pomiarowym bezpośrednio po wyścigu. Aby skorygować niedobór masy dopuszcza się stosowanie korektorów zamocowanych trwale we wnętrzu kadłuba jachtu lub umieszczonych w zamkniętych bakistach - tzn. że bakista nie może się samoistnie otworzyć w wyniku przechyłu.
Grot + Fok lub Fok, jeśli uwzględniasz żagle dodatkowe.
Podajesz w przypadku uwzględniania żagli dodatkowych
Genaker, spinaker – jeśli brak, wpisz 0.
Jeśli "Tak", skoryguj powierzchnie Foka i Grota.